26 Ιουν 2010

Έρευνα Manpower: Ψάχνουν αλλά δεν βρίσκουν «ταλέντα» οι εργοδότες


Ανακτήθηκε από http://www.kariera.gr
Τα 10 πιο δυσεύρετα επαγγέλματα για το 2010
Μίνα Μπαγιώτα

Έρευνα Manpower: Ψάχνουν αλλά δεν βρίσκουν «ταλέντα» οι εργοδότες

Ταλέντα-εργαζόμενους δυσκολεύεται να βρει το 29% των εργοδοτών στην Ελλάδα, τη στιγμή που η ανεργία καλπάζει, αποκαλύπτει η «Έρευνα για την Έλλειψη Ταλέντων 2010» της Manpower, που πραγματοποιήθηκε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σε 36 χώρες από όλο τον κόσμο και σε σύνολο 35.000 εργοδοτών. Η Ελλάδα συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 750 εργοδοτών.

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της μελέτης, το ποσοστό των εργοδοτών που δυσκολεύεται να βρει υποψηφίους με τα προαπαιτούμενα προσόντα για τη σωστή λειτουργία των επιχειρήσεών τους ανέρχεται παγκοσμίως σε 31%. Στη χώρα μας, το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 29%, που σημαίνει ότι περίπου 1 στους 3 Έλληνες εργοδότες αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Παρότι το ...

ποσοστό αυτό, στην Ελλάδα, για το 2010 εμφανίζεται μειωμένο κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2009, υπερβαίνει κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες τον αντίστοιχο δείκτη της περιφέρειας ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Αντολή και Αφρική), ο οποίος για το 2010 φτάνει το 23% .

«Με το δείκτη της ανεργίας να σκαρφαλώνει σε διψήφια νούμερα, τα αποτελέσματα της έρευνα της Manpower φωτογραφίζουν για άλλη μια φορά το οξύτατο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά εργασίας: την ασυμφωνία ανάμεσα στις δεξιότητες που ζητούν οι εργοδότες σήμερα και σε εκείνες που διαθέτουν οι υποψήφιοι. Το αποτέλεσμα είναι ότι χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα μας και εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο μένουν κενές, μια κατάσταση εξίσου δυσάρεστη για εργοδότες και υποψηφίους», επεσημαίνει η Δρ Βενετία Κουσία, διευθύνουσα σύμβουλος της Manpower.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί μέχρι τώρα οι εργοδότες να αναζητούσαν τον εργαζόμενο που θα ταίριαζε τέλεια στις απαιτήσεις μιας συγκεκριμένης θέσης, από εδώ και μπρος όμως θα χρειαστεί να αναζητήσουν τον εργαζόμενο που παρότι δεν ταιριάζει απόλυτα στο συγκεκριμένο εργασιακό προφίλ, εντούτοις έχει τη δυνατότητα, μέσω προγραμμάτων ανάπτυξης και εκπαίδευσης, να ανταποκριθεί στα ζητούμενά τους. «Είναι φανερό ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διευρύνουν την αναζήτησή τους, περιλαμβάνοντας σε αυτήν κατηγορίες ατόμων που μέχρι πρότινος δεν είχαν σκεφτεί: υποψήφιοι προερχόμενοι από κλάδους που σταδιακά φθίνουν, υποψήφιοι που διαμένουν μακριά από τον τόπο όπου εντοπίζεται η ζήτηση, νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, καθώς και ήδη εργαζόμενοι στην επιχείρηση, οι οποίοι θα αναλάβουν νέους εργασιακούς ρόλους», τονίζει η Δρ Κουσία.

Τα 10 πιο δυσεύρετα επαγγέλματα για το 2010

To σημαντικότερο έλλειμμα της ελληνικής αγοράς εργασίας, όπως διαπιστώνεται από την έρευνα της Manpower, εντοπίζεται στα στελέχη πωλήσεων, ειδικότητα η οποία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κατάταξη, για δεύτερη συνεχή χρονιά. Ανισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και στη ζήτηση στελεχών εμφανίζει και ο χώρος της εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών, μία ειδικότητα που κάνει φέτος την επανεμφάνισή της στην 10η θέση της λίστας. Αντίθετα, η ασυμφωνία προσφοράς-ζήτησης στις διευθυντικές θέσεις του χώρου των πωλήσεων, που είχε παρατηρηθεί την προηγούμενη χρονιά, φαίνεται πως έχει ξεπεραστεί, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα απουσιάζει από τα φετινά αποτελέσματα.

Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης με τις θέσεις που οι εργοδότες δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν είναι και φέτος οι ίδιες ειδικότητες με πέρυσι: οι εξειδικευμένοι τεχνίτες, τα στελέχη πωλήσεων, οι τεχνικοί και οι πτυχιούχοι μηχανικοί.

Η έλλειψη ταλέντων στον κόσμο

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ιαπωνία με ποσοστό 76% καταλαμβάνει την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες στις οποίες οι εργοδότες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων εργασίας με κατάλληλους υποψηφίους. Ακολουθούν οι: Βραζιλία (64%), Αργεντινή (53%), Πολωνία (51%), Αυστραλία (45%), Χονγκ Κονγκ (44%) και Μεξικό (42%). Λιγότερο έντονη είναι η έλλειψη ταλέντων στην Ιρλανδία (4%), τη Μεγάλη Βρετανία (9%), τη Νορβηγία (11%) και τις Ηνωμένες Πολιτείες (14%).
Οι μεγαλύτερες διαφορές στα αποτελέσματα της έρευνας το 2010 σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2009 παρατηρούνται στη Ρουμανία (μείωση κατά 26%), στην Ταϊβάν (μείωση κατά 21%) και στη Νότιο Αφρική (μείωση κατά 19%).
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Ιουν 2010

Ενημερωτικό δελτίο 6/2009 του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων


Ανακτήθηκε από http://www.aae.org.gr
Πρόσφατο Ενημερωτικό Δελτίο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων για την «Φτώχεια και τον Κοινωνικό Αποκλεισμό», με τη συνεισφορά του Συνδέσμου Εκπαίδευσης Ενηλίκων με το άρθρο «Crossing Borders: New literacies, future lifewords».

Κατεβάστε το ενημερωτικό δελτίο εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

24 Ιουν 2010

Οικονομική κρίση και ΕΑΠ


Το ΕΑΠ ανακοίνωσε ότι ύστερα από έντονες οχλήσεις των φοιτητών στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα, αποφάσισε να διευκολύνει τους φοιτητές δίνοντας τη δυνατότητα για τμηματική καταβολή των 850 ευρώ που κοστίζει η κάθε Θεματική Ενότητα.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η καταβολή του ποσού δε δύο δόσεις, μία τώρα και μία το Σεπτέμβριο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι φοιτητές λόγω της οικονομικής κρίσης όπως χαρακτηριστικά ανακοίνωσε το ΕΑΠ.

Ωστόσο θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να πληροφορήσουμε το ΕΑΠ ότι η κίνηση αυτή είναι μεν μια κάποια βοήθεια αλλά δεν είναι αρκετή. Πραγματική βοήθεια για τους φοιτητές θα ήταν μια μείωση στο κόστος της Θεματικής Ενότητας, δεδομένου ότι δεν είναι δυνατόν να αυξάνονται οι τιμές σε όλα τα προϊόντα, να μειώνονται οι αποδοχές των εργαζομένων ...

να αυξάνεται η ανεργία και το ΕΑΠ να διατηρεί το ίδιο κόστος για τις Θεματικές Ενότητες. Σε μια περίοδο κρίσης, θα περίμενε κανείς από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να δείξουν πρώτα απ΄όλα την κοινωνική τους ευαισθησία διευκολύνοντας τους φοιτητές τους που πλήττονται από την οικονομική συγκυρία όπως όλος ο Ελληνικός λαός.

Μια ακόμα πρόταση που θα μπορούσε να υιοθετήσει το ΕΑΠ τη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία θα ήταν και ο διπλασιασμός στον αριθμό των υποτροφιών προκειμένου να διευκολυνθεί και ο διπλάσιος αριθμός φοιτητών.

Προτάσεις υπάρχουν πολλές.
Βούληση και κοινωνική ευαισθησία είναι αυτό που χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Βασίλης Σωτηρούδας
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

23 Ιουν 2010

Το πρόβλημα της λογοκλοπής (plagiarism)


Ανακτήθηκε από billbas
Η ταχύτατη ανάπτυξη και διάδοση του διαδικτύου καθιστά ευκολότερη και αμεσότερη την πρόσβαση σε πολυπληθείς πηγές μάθησης. Εκ πρώτης όψεως, είναι θετική και επιθυμητή η αναζήτηση από μαθητές και σπουδαστές πληροφοριακού υλικού σε ιστοσελίδες και ψηφιακές βιβλιοθήκες. Όμως, συχνά το αποτέλεσμα δεν είναι η κριτική αξιοποίηση των πηγών αυτών με την ανάλυση και εκ νέου σύνθεση του περιεχομένου τους με την κατάλληλη παραπομπή στο όνομα του συγγραφέα και στην πηγή της προέλευσής τους, αλλά η λογοκλοπή (plagiarism)...

Το φαινόμενο της λογοκλοπής τείνει να πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Τα πανεπιστήμια αρχίζουν να λαμβάνουν δραστικά μέτρα, υιοθετώντας τη χρήση λογισμικών που ανιχνεύουν πιθανές περιπτώσεις λογοκλοπής από το διαδίκτυο. Όμως η λύση δεν βρίσκεται τόσο στην καταστολή, όσο στην πρόληψη του φαινομένου αυτού, με την κατάλληλη διδασκαλία και την αντιμετώπιση των αιτιών που το προκαλούν.

Στις αιτίες ασφαλώς περιλαμβάνονται η έλλειψη χρόνου ή ενδιαφέροντος, η δυσκολία κατανόησης του περιεχομένου και κυρίως η άγνοια συγγραφής κειμένων με παραπομπές και κατάλληλη παράφραση. Η αντιγραφή και επικόλληση λέξεων, φράσεων ή και ολόκληρων τμημάτων ενός κειμένου χωρίς την αναφορά στην πηγή προέλευσης (βιβλίο, άρθρο από εφημερίδα ή περιοδικό, ιστοσελίδα κλπ.) συνιστά λογοκλοπή. Ο συγγραφέας παρουσιάζει τις ιδέες ή την έκφραση ενός άλλου ως δικά του, κάτι που είναι ανήθικο, παράνομο και επισύρει νομικές κυρώσεις. Λογοκλοπή θεωρείται και η παρουσίαση ενός κειμένου που γράφτηκε από άλλον με ή χωρίς πληρωμή, καθώς και η παρουσίαση ενός κειμένου με διαφορετική δόμηση των ιδεών και των παραγράφων του.

Είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να ζητούν διαρκώς από τους μαθητές τους να αναφέρουν την πηγή προέλευσης του υλικού τους, ώστε να μπορεί να γίνει και κατάλληλη αξιολόγηση της δικής τους συνεισφοράς, και διδάσκουν με παραδείγματα πώς γίνεται σωστή παραπομπή σε μια περίληψη ή παράφραση ενός πρωτότυπου κειμένου.

Στο διαδίκτυο υπάρχουν ηλεκτρονικά μαθήματα με στρατηγικές αντιμετώπισης και αποφυγής της λογοκλοπής (http://www.cte.usf.edu/plagiarism/plag.html , http://library.duke.edu/research/plagiarism/index.html).

πηγές: Snow, E. 2006. Teaching students about plagiarism: An internet solution to an internet problem. Innovate 2 (5). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=306
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

22 Ιουν 2010

TeacherTube: Η μηχανή αναζήτησης του εκπαιδευτή


Το TeacherTube αποτελεί τη νέα μηχανή αναζήτησης του εκπαιδευτή με ανεξάντλητο υλικό που αφορά την εκπαίδευση κατηγοριοποιημένο και ιδιαίτερα εύχρηστο.

Σίγουρα αξίζει μία επίσκεψη


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

21 Ιουν 2010

10 Ways To Learn In 2010


Ανακτήθηκε από theelearningcoach

10 πρωτοποριακοί τρόποι μάθησης για τον μαθητευόμενο του 2010.
Παρακάτω ακολουθεί η περιγραφή των 10 τρόπων μάθησης (στα Αγγλικά).
Επειδή η σελίδα έχει πολλά link συνιστάται η επίσκεψη στον αρχικό σύνδεσμο ανάκτησης

Wow. There are so many cool ways to learn online now. The whole world is a school. This list is meant for continuous learners and for procrastinators looking for distractions in the coming year.
1. Learn through Visual Search Engines

How would you like your search engine to show results in a collage? Spezify does just that. It’s a visual search engine that draws content from all over the Web, particularly social media sites. Your collage might show a book from Amazon, a ...

YouTube video and a page from a blog or web site. You drag the results to navigate the page and then click the graphic to view the media. Although the results might not be as robust as with conventional search engines, it’s a lot more fun. Other visual search tools include: viewzi, Kart00 and search-cube.
2. Learn from Word Clouds

How can you search for something on a site when you’re not sure what’s there? Though Word Clouds aren’t new, have you used them as a learning tool? If you go to Wordle and enter a site’s url or feed url, you can use the word cloud as an index to the site. Look for words of interest and then search for those articles or pages.

You can also use word clouds as the basis for writing a poem, for studying another language and for comparing two pages of information. Janet Clarey compared two articles from this site using word clouds. You can also create tag clouds with TagCrowd and you probably figured there had to be a tweetcloud.
3. Ask a Question

Although Question and Answer sites aren’t new on the Web, we’re now at a point where there are enough experts online and enough Q&A sites to make finding an answer more feasible. Some sites crowd-source the answers while others use mentors to answer questions in their area of expertise. These sites are also great for browsing through when you’re in procrastination mode.

Here are a few: Amazon’s Askville, Yahoo Answers, Answerbag, Gotta Mentor, BlurtIt, and WikiAnswers. For answers to eLearning related questions, try one of the LinkedIn eLearning Groups with a high membership, like The eLearning Guild or Instructional Design & E-Learning Professionals’ Group. FYI: You can always shoot me a question through the contact page and I’ll answer or crowd-source it.
4. Think Visually

One of the best ways to learn is to look at things from a new perspective. Prezi can help you do this. It is one of the most innovative tools for creating nonlinear presentations. Check out their Showcase.

Expressing and organizing your ideas in mind maps is another approach to expanding or changing your perspective. Try these free online mind mapping tools, some of which are collaborative: Mindmeister (check out their Public Mind Maps), Xmind and Mindomo.
5. Hang Out with Professors

We now have lots of options for taking free online college courses. Imagine a great lecture with no tests, papers or deadlines. That’s right. Check out UC Berkeley Webcasts, which has a mix of video and audio lectures and MIT’s Open Courseware, which consists of PDF lecture notes and some multimedia presentations. OpenLearn has a Learning Space with lecture notes and discussion forums. You can also reuse and remix their content to create your own courses in their Lab Space. Other open university courses are at Carnegie Mellon and Tufts University. Don’t forget the lectures from University of Oxford and Stanford on iTunesU.
6. Watch Documentaries

If you like to learn from documentaries, you can catch some free ones at Get Docued, Free Online Documentaries and Free Documentaries.
7. Tune In to Big Ideas

Discuss, watch and get inspired at some of the sites that promote new and innovative ideas. You’ve probably seen the videos at Ted, but what about Big Think, Fora.tv and Ideas Project?
8. Learn through Twitter

Do you ever search through tweets to discover the latest resources and conversations? Real time search is very now. For example, I just searched for ‘elearning’ (I know I’m boring) and got directed to a great discussion about how to help learners get the most from eLearning. You can search directly on Twitter, but they say the results are less than stellar. Other real time search engines that get better reviews are Twazzup, Tweetzi, IceRocket (searches other social media too) and TweetScan.
9. Hop Into a Debate

Learn about all sides of an issue through online debating. Debategraph uses a visualization tool to show the complexity and multiple aspects of world issues. You can start at the Gallery to pick an issue. Then select Stream View (the small print below) to see the visualization. You can then explore the issue and add your own viewpoint. Also, check out Debate.org, where you read the debates and vote on a winner.
10. Create a Mashup

Mashups let you combine and remix information, media, content, web applications and services. Making a mashup helps you perceive information in new ways and is a learning experience in itself. Two mashup platforms are Pipes and Scrapplet. Pipes is an aggregator tool for manipulating and remixing content and data from around the web. Scrapplet uses a drag and drop approach for mashing up content, particularly from social media sites.

How do you plan to learn online this year?
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Δια- βίου εκπαίδευση – Αναγνώριση Προηγούμενης Εμπειρικής Γνώσης στην Ελλάδα


Πρακτικά ημερίδας που διοργανώθηκε στα Ιωάννινα το 2006


Αντί προλόγου

Η δια-βίου μάθηση αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στη σημερινή κοινωνία. Πολίτες όλων των ηλικιών και κοινωνικοοικονομικών τάξεων εκπαιδεύονται καθημερινά μέσα από αναγνωρισμένα ή μη εκπαιδευτικά προγράμματα. Τα προγράμματα αυτά, στόχο έχουν την προαγωγή της ζωής των πολιτών και είναι σχεδιασμένα για να είναι προσιτά σε όλους.
Όπως είναι γνωστό, η σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας φέρνει σε καθημερινή σχεδόν επαφή τόσο με άτομα διαφορετικού φυλετικού και κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, όσο και με τον σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό...

Τα δύο αυτά στοιχεία αποτελούν μια αστείρευτη πηγή πληροφοριών που καταλήγει στην απόκτηση νέας γνώσης και δεξιοτήτων.
Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν η Ημερίδα και το Συμπόσιο, που με τη θεματική τους επιχείρησαν να παρουσιάσουν την τρέχουσα κατάσταση σε θέματα δια-βίου μάθησης στη χώρα μας, σε σχέση με την ευρωπαϊκή διάσταση. Στόχος γενικότερα των επιστημονικών αυτών εκδηλώσεων, είναι η προσπάθεια προς ενημέρωση των πολιτών της χώρας μας στα πλεονεκτήματα και τους προβληματισμούς της δια-βίου μάθησης και κατάρτισης και τις δυνατότητες αναγνώρισης πρότερων γνώσεων και δεξιοτήτων σύμφωνα στην ΕΕ.

Τζένη Παγγέ – Ταξιάρχης Μ. Κυριαζής

Τα πρακτικά της ημερίδας μπορείτε να τα κατεβάσετε εδώ

Πηγή Ανάκτησης:
http://www.ekepis.gr
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...