14 Μαΐ 2011

Κραυγή αγωνίας από χιλιάδες αποφοίτους των ΙΕΚ

Κραυγή αγωνίας βγάζουν χιλιάδες απόφοιτοι των δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ που περιμένουν εδώ και σχεδόν δύο χρόνια τις εξετάσεις πιστοποίησης.

Το υπουργείο παιδείας αφού κατάργησε τον εποπτεύοντα φορέα των ΙΕΚ, τον ΟΕΕΚ και αφού ενέταξε τα ΙΕΚ στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, άλλαξε και τον κανονισμό διενέργειας των εξετάσεων πιστοποίησης σε μια απέλπιδα προσπάθεια να περικόψει δαπάνες.
Το πρόβλημα είναι ότι λόγω παντελούς άγνοιας των υπευθύνων, ο καινούριος κανονισμός είναι πρακτικά ανεφάρμοστος με αποτέλεσμα οι πανελλήνιες εξετάσεις πιστοποίησης να καθυστερούν σχεδόν δύο χρόνια, κρατώντας σε ομηρία χιλιάδες αποφοίτους οι οποίοι περιμένουν να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και να αναγνωρίσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα για α βγουν στην αγορά εργασίας.

Δεν είναι ...



λίγες οι περιπτώσεις παιδιών που ενώ βρήκαν εργασία, τελικά δε μπόρεσαν να προσληφθούν καθώς δε διέθεταν το πολυπόθητο χαρτί της πιστοποίησης.
Θα πρέπει επίσης να αναλογισθούμε ότι όταν δεήσει το Υπουργείο Παιδείας να προκηρύξει επιτέλους τις εξετάσεις πιστοποίησης θα υπάρχουν παιδιά που θα έχουν τελειώσει τις σπουδές τους δύο χρόνια πριν με ότι αυτό συνεπάγεται για τον επιπλέον κόπο που θα πρέπει να καταβάλουν για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.

Απέναντι σ' αυτή την πραγματικότητα υπάρχει πλήρης σιωπή τόσο από το Υπουργείο που κάθε λίγο εμπαίζει τα παιδιά ανακοινώνοντας ότι θα γίνουν οι εξετάσεις σε σύντομο χρόνο (ενδεικτικά δείτε εδώ), όσο και από όλους τους υπόλοιπους φορείς (κόμματα, ενώσεις κλπ.)

Ακόμα μεγαλύτερη είναι η σιωπή από τα μέσα ενημέρωσης έντυπα και ηλεκτρονικά που έχουν θάψει βαθιά το θέμα.

Λες και οι χιλιάδες απόφοιτοι των ΙΕΚ είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.
Λες και δεν υπάρχουν.
Λες και όλοι να έχουν ξεχάσει ότι υπάρχουν κάποια παιδιά, τα δικά μας παιδιά, που είναι εγκλωβισμένα στην αναβλητικότητα και ανεπάρκεια των υπευθύνων.

Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ είναι παιδιά που έχουν κι αυτά δικαιώματα έστω κι αν δεν έχουν τη φωνή να τα διεκδικήσουν δυνατά.

Θα πρέπει κάποια στιγμή αυτοί που συνωστίζονται στα τηλεοπτικά παράθυρα να ασχοληθούν και με πιο σοβαρά θέματα που δεν τυγχάνουν μεγάλης προβολής, αλλά τα οποία έχουν να κάνουν με παιδιά και τα οποία είναι πιο ευαίσθητα από τις διάφορες ανοησίες με τις οποίες τους ακούμε να ασχολούνται.

Λυπάμαι για το σκληρό ύφος της ανάρτησης, αλλά όταν μιλάμε για παιδιά που είναι εγκλωβισμένα λόγω ανεπάρκειας των υπευθύνων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος και άλλο ύφος για να ειπωθούν ορισμένες αλήθειες.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

13 Μαΐ 2011

Πρακτικός οδηγός ανάγνωσης άρθρων στην Κοινωνική Ψυχολογία

Των Βασιλείου Γ. Παυλόπουλου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών και Παναγιώτη Σ. Κορδούτη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνεται στο Π. Σ. Κορδούτης & Β. Γ. Παυλόπουλος (Επίμ.)(2006). Πεδία Έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Ατραπός



το κείμενο σε pdf εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

11 Μαΐ 2011

Πρακτικός οδηγός ανάγνωσης άρθρων στην Κοινωνική Ψυχολογία

Των Βασιλείου Γ. Παυλόπουλου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών και Παναγιώτη Σ. Κορδούτη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνεται στο Π. Σ. Κορδούτης & Β. Γ. Παυλόπουλος (Επίμ.)(2006). Πεδία Έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Ατραπός



το κείμενο σε pdf μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Σύσταση επιτροπής πληροφορικής και επικοινωνιών ΦΕΚ Α 102/4/5/2011

Εστάλη από το φίλο του blog Χρήστο






Παρατήρηση:
Εάν η επιτροπή αυτή πρόκειται να κάνει εισηγήσεις σαν κι αυτές που έκανε η επιτροπή της κας. Διαμαντοπούλου για την κατάργηση στην ουσία της πληροφορικής στο λύκειο, τότε να ξέρουμε τι να περιμένουμε. Ο καιρός θα δείξει. Ωστόσο, όπου ακούμε για επιτροπές καλά θα κάνουμε να κάνουμε να περιμένουμε τα χειρότερα κι ας διαψευστούμε στο τέλος.



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

10 Μαΐ 2011

Εγχειρίδιο: Εισαγωγή στη μη τυπική εκπαίδευση - εκπαιδευτής μη τυπικής εκπαίδευσης

Των Lubica Cerna, Άννα Πηλαβάκη, Rumen Valchev
TEFNFE- A NEW CHANCE / Training Educators for Non-Formal Education
Λευκωσία, Γενάρης 2010
Έργο συγχρηματοδοτούμενο κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα GRUNDTVIG και κατά 25% από τη ΔΕΟΚ

“Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι αυτοί που δεν ξέρουν να διαβάζουν και γράφουν, αλλά όσοι δεν θα μπορούν να μαθαίνουν, ξεμαθαίνουν και επαναμαθαίνουν” Alvin Toffler

Το πλήρες κείμενο των 122 σελίδων σε ηλεκτρονική μορφή (αρχείο pdf) μπορείτε να το διαβάσετε/κατεβάσετε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Μαΐ 2011

Εξατομικευμένη Μάθηση στο Διαδίκτυο: Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα

Των Γρηγοριάδου Μ., Επίκουρης Καθηγήτριας, Παπανικολάου Κ., Υπ. Διδάκτορα, Κορνιλάκης Χ., Νέου Ερευνητή, Πληροφορικού Τμήμα Πληροφορικής, Παν. Αθηνών



Περίληψη.
Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται μια νέα ερευνητική περιοχή, τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα για το Διαδίκτυο, τα οποία υποστηρίζουν δυνατότητες εξατομικευμένης διδασκαλίας ή/και υποστήριξης των εκπαιδευόμενων. Τα συστήματα αυτά παρουσιάζονται μέσα στο πλαίσιο της αξιοποίησης του Διαδικτύου στην Εκπαίδευση από Απόσταση σαν δείγμα της εκπαιδευτικής του δυναμικής. Τα συστήματα αυτά αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εκπαιδευόμενου και ανάλογα προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους. Σημαντικά θέματα τα οποία αφορούν τη λειτουργικότητα και το σχεδιασμό τους παρουσιάζονται όπως, η σκοπιμότητά τους, τα χαρακτηριστικά του χρήστη στα οποία το σύστημα προσαρμόζει τη συμπεριφορά του, τα χαρακτηριστικά του συστήματος τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το χρήστη καθώς και οι συγκεκριμένες τεχνολογίες οι οποίες υλοποιούν την προσαρμοστικότητα του συστήματος. Τέλος, παρουσιάζεται συνοπτικά ένα πρωτότυπο προσαρμοστικό εκπαιδευτικό σύστημα για το Διαδίκτυο, το οποίο σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής και Γλωσσικής τεχνολογίας του τμήματος Πληροφορικής, ΕΚΠΑ, στα πλαίσια του ερευνητικού προγράμματος ΠΕΝΕΔ99 της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας με τίτλο "Μελέτη, σχεδίαση και ανάπτυξη νοήμονος συστήματος για τηλε-εκπαίδευση". Το συγκεκριμένο σύστημα, σε όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασής του με τον
εκπαιδευόμενο, δημιουργεί μαθήματα με δυναμικό τρόπο, τα οποία σταδιακά καλύπτουν το γνωστικό στόχο που έχει επιλέξει ο εκπαιδευόμενος, ακολουθώντας το γνωστικό του επίπεδο, το στυλ μάθησής του, αλλά και την εξέλιξή του...

Για να διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

8 Μαΐ 2011

Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ: Η ΕΠΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΤΟΥΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Της Ελένης Χοντολίδου (Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.)

Πηγή Ανάκτησης:
http://users.auth.gr/~hodol/index.htm
Το πλήρες κείμενο εδώ

Στο δεύτερο τεύχος του βιβλίου διδασκαλίας της γλώσσας Η γλώσσα μου της τετάρτης Δημοτικού, υπάρχει η ενότητα «Μέσα στη σπηλιά», ένα ανυπόγραφο κείμενο, προφανώς φτιαγμένο από τους συντάκτες του τόμου. Εάν ήθελε να εντάξει κανείς το κείμενο αυτό σε κάποιο είδος λόγου (genre), φαντάζομαι πως με ευκολία θα το ενέτασσε σε εκείνη την κατηγορία των ψευδο-λογοτεχνικών και ψευδο-επιστημονικών ή πληροφορικών κειμένων τα οποία, για κάποιο λόγο, το σχολείο θεωρεί πως συνιστούν ένα καλό υπόδειγμα κειμένου για σχολική χρήση. Τα υβριδικά αυτά κείμενα δεν είναι λογοτεχνικά κείμενα (συνήθως όμως -και το συγκεκριμένο δεν αποτελεί εξαίρεση- έχουν κάποιες λογοτεχνικές αξιώσεις καθώς η μυθοπλασία είναι παρούσα και τα ‘καλολογικά’ στοιχεία έντονα) αλλά ούτε και επιστημονικά και, υπ’ αυτήν την έννοια, δεν προάγουν και δεν υπηρετούν κανένα κειμενικό είδος με συνέπεια. Ας υποθέσουμε ότι δίνουν κάποιες πληροφορίες στα
παιδιά για το θέμα που πραγματεύονται...


Η συνέχεια εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Attitudes of Face-to-Face and e-Learning Instructors toward 'Active Learning'

Ανακτήθηκε από το περιοδικό European Journal of Open, Distance and E-Learning
By David Pundak, Kinneret College on the Sea of Galilee and ORT Braude College, Israel
Orit Herscovitz, ORT Braude College and the Department of Education in Technology and Science, Technion, Israel and
Miri Shacham, ORT Braude College, Israel

Abstract
Instruction in higher education has developed significantly over the past two decades, influenced by two trends: promotion of active learning methods and integration of web technology in e-Learning. Many studies found that active teaching improves students' success, involvement and thinking skills. Nevertheless, internationally, most instructors maintain traditional teaching methods. A research tool – Active Instruction Tendency – (AIT) questionnaire developed on the basis of 'active instructors' experience exposed the transitions they had undergone. Following a review of the literature and examination of 'active instructors' attitudes, six key areas that may characterize the lecturer's tendency to adopt active learning were identified. Using the AIT questionnaire, we examined attitudes concerning active learning of 135 instructors in three Israeli higher education institutions and 56 European distance and e-learning instructors. Their attitudes were compared with the attitudes of 'active instructors' who, for the past five years, have taught in active learning environments. In all six identified instruction areas, significant differences were found between attitudes of 'active instructors' and other instructors. Identification of these differences expands the theoretical knowledge corpus concerning instructors' attitudes toward active learning, presenting a new tool to characterize these attitudes...

Η συνέχεια του άρθρου εδώ
To continue reading this article press here
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...