31 Μαρ 2011

Εκεί που σταματάει η λογική αρχίζει το Υπουργείο Παιδείας

Μ
ε επίσημο πλέον τρόπο, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας το σχέδιό της για το "νέο λύκειο", αισθανόμενη προφανώς βαθιά μέσα της ότι θα περάσει στην ιστορία ως μία πολιτικός που έφερε ριζικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.


Τη ματαιοδοξία δε μπορούμε να την αρνηθούμε σε κανέναν άνθρωπο, πόσο μάλλον στην υπουργό παιδείας.

Δε θα πω πολλά φίλες και φίλοι.
Το μόνο που θα αναφέρω για πολλοστή φορά είναι ότι το "νέο λύκειο" που οραματίστηκε η υπουργός ΔΕΝ περιλαμβάνει στην ουσία το μάθημα της πληροφορικής.
Στο Ελληνικό λύκειο του 21ου αιώνα και της ψηφιακής εποχής η πληροφορική θεωρείται ότι δεν μπορεί να αποτελέσει ξεχωριστό μάθημα διδασκαλίας για τα Ελληνόπουλα.

Είναι προφανές ότι η υπουργός για να πάρει αυτήν την απόφαση...



Άκουσε την κοινή γνώμη (γονείς και μαθητές) που στη συντριπτική της πλειοψηφία ζητά την πληροφορική ως βασικό μάθημα σε όλο το λύκειο, σύμφωνα τα αποτελέσματα έρευνας του ίδιου του υπουργείου (που μπορείτε να δείτε εδώ)

Έλαβε υπόψη της τις επερωτήσεις τουλάχιστον τριών βουλευτών Νάντια Γιαννακοπούλου, Άρια Αγάτσα (4/2/2011), Γιώργος Καρασμάνης που θέτουν το πρόβλημα που θα δημιουργήσει η κατάργηση της πληροφορικής στο λύκειο

Συμφώνησε με την κοινή θέση ΟΛΩΝ των συλλόγων και ενώσεων πληροφορικών (ΕΠΥ, ΕΠΕ, ΠΕΚΑΠ, ΕΜηΠΕΕ) που τεκμηριωμένα ζήτησαν τη διατήρηση και αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής στο "νέο λύκειο"

Αφουγκράστηκε τους προβληματισμούς των μαθητών για την πληροφορική και τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής που ζούμε σήμερα (ενδεικτικά δείτε απαντήσεις μαθητών λυκείου σε σχετικό ερώτημα που τους έθεσα εδώ)

Αν λοιπόν όλα αυτά δεν αποδεικνύουν ότι εκεί που σταματάει η λογική αρχίζει το υπουργείο παιδείας τότε δε μπορώ να φανταστώ τι άλλο θα μπορούσε.

Στον αντίποδα έχουμε φίλες και φίλοι έχουμε μεταξύ άλλων το σχέδιο εργασίας που θα εκπονούν οι μαθητές στις τρεις τάξεις του λυκείου ανά τετράμηνο και το οποίο θα αναρτάται στο διαδίκτυο.
Δε μας είπε όμως το υπουργείο ποια ειδικότητα θα έχει ανάθεση το συγκεκριμένο "μάθημα" και κυρίως πως και ποιοι θα κάνουν τις αναρτήσεις στο διαδίκτυο.

Θέλω να πω πολύ απλά ότι σύμφωνα με δεκάδες έρευνες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, η χρήση του διαδικτύου και κυρίως των εργαστηρίων πληροφορικής από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων πλην της πληροφορικής είναι μηδαμινή έως ανύπαρκτη στο λύκειο.


Δε μας είπε ακόμα το Υπουργείο Παιδείας τι πραγματικά συμβαίνει με τους διαδραστικούς πίνακες στα γυμνάσια και πόσο χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς (οι οποίοι ούτε επιμόρφωση έχουν,  ούτε σχετικό λογισμικό)


Δε μας είπε επίσης το υπουργείο πως είναι δυνατόν οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να ξεκινούν πρώτα από το λύκειο και μετά από το γυμνάσιο.
Όσο για το δημοτικό, φυσικά δε μας είπε το υπουργείο τι θα γίνει με την πληροφορική όταν λήξει το ΕΣΠΑ και αναγκαστεί το κράτος να χρηματοδοτήσει τις "καινοτομίες" με ίδια μέσα.
Δε μας είπε τέλος το υπουργείο ποιοι επιστήμονες πληροφορικής ή έστω σχετικοί με τις νέες τεχνολογίες ήταν μέλη των σχετικών επιτροπών που εισηγήθηκαν τις αλλαγές για το "νέο" "ψηφιακό" λύκειο του 21ου αιώνα.

Τα αποτελέσματα πολιτικών που σχεδιάζονται από μη ειδικούς, για να μην πω άσχετους, θα φανούν πολύ πιο γρήγορα από ότι μπορούν να φανταστούν οι εμπνευστές τους.
Εδώ θα είμαστε για να τα συζητήσουμε. 


1 σχόλιο:

kostas είπε...

Στις 31-3 2011 11:40 ο χρήστης Kostas σχολίασε:
καλά τα λες συνάδελφε... ξεχνάς όμως τους φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν πέρυσι στην Α' τάξη... δικαιολογημένα όμως τόσα που είναι