26 Ιουν 2011

«Ασφαλής χρήση του διαδικτύου»

Τ
ων Τζιμόπουλου Νίκου (Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σύρου), Πόρποδα Αριάδνης (Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης) και Προβελέγγιου Πέτρου (Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπαίδευσης)



Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας (Βέροια-Νάουσα, 23,24,25 Απριλίου 2010)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στη συγκεκριμένη εισήγηση αναφερόμαστε στους κινδύνους που προκύπτουν από τη χρήση του διαδικτύου για τους μαθητές. Παρουσιάζουμε έρευνα που διεξήχθη σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Σύρο τον Ιανουάριο του 2009 καθώς και τα αποτελέσματα άλλων σχετικών ερευνών. Τέλος, καταλήγουμε σε προτάσεις για την αντιμετώπιση των κινδύνων από το σχολείο.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Διαδίκτυο, ασφαλής χρήση διαδικτύου, έρευνα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Από το 1989 που δημιουργήθηκε ο πρόδρομος του διαδικτύου, έως σήμερα, η εξέλιξη του είναι εντυπωσιακή. Απαραίτητο εργαλείο, πλέον, σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας με χρήστες από μικρά παιδιά έως ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, με εξάπλωση σε κάθε γωνιά της γης, το διαδίκτυο έχει εισβάλει δυναμικά στην κοινωνική, επαγγελματική και οικονομική ζωή.
Έχει χαρακτηριστεί επανάσταση του αιώνα, εργαλείο που εκμηδενίζει τις αποστάσεις, ανεξάντλητη πηγή γνώσεων και πληροφοριών. Αποτελεί το βασικό όχημα της «Κοινωνίας της Γνώσης».
Ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης οι χρήσεις του διαδικτύου είναι σημαντικές και συνεχώς αυξανόμενες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο κυρίως για λόγους επικοινωνίας, διασκέδασης, ενημέρωσης και προετοιμασίας των σχολικών εργασιών. Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου απασχολεί εκπαιδευτικούς, ερευνητές και ιδρύματα όλων των βαθμίδων.
Παρά την αδιαμφισβήτητη χρησιμότητά του όμως, το Internet, όπως κάθε ανθρώπινη δράση, εμπεριέχει κινδύνους και αρνητικές παραμέτρους που προκαλούν προβληματισμό και απαιτούν προσοχή και ιδιαίτερη αντιμετώπιση.
Ιδιαίτερα τα παιδιά, που βρίσκονται σε μια ευαίσθητη σε κάθε ερέθισμα ηλικία, είναι περισσότερο εκτεθειμένα στους κίνδυνους του διαδικτύου. Συγκεκριμένα:

Για να διαβάστε ολόκληρη την εισήγηση, κάντε κλικ εδώ



Δεν υπάρχουν σχόλια: