16 Νοε 2011

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ....Ο ΜΠΡΕΧΤ

Της Αθηνάς Καραβόλτσιου

Από πρακτικά συνεδρίου του Ερευνητικού Ιδρύματος Πολιτισμού και Εκπαίδευσης



Περίληψη
Το εργαστήριο αφορά τόσο στην εμψύχωση ενός παραμυθιού με τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος όσο και στον τρόπο που η μπρεχτική θεωρία θεάτρου συνδέεται με αυτό. Οι δραστηριότητες που προτείνονται, οργανώνονται γύρω από το κεντρικό ερώτημα που θέτει το παραμύθι και αφορούν στην εισαγωγή:
Α) στο χώρο-ατμόσφαιρα,
Β) στο ρόλο, σκέψεις –συναισθήματα, μέσω γλωσσικής και σωματικής έκφρασης
Γ) στη δραματική ένταση της ιστορίας, δίλημμα-απόφαση,
Δ) στο συμβολικό επίπεδο.
Οι δράσεις που προτείνονται τοποθετούν τους συμμετέχοντες στις εξής
διαφορετικές θέσεις:
ηθοποιός / θεατής / συγγραφέας / σκηνοθέτης,
προκειμένου να κινηθούν στους άξονες:
βίωμα, αναστοχασμός, περιεχόμενο, μορφή.
Τα παραπάνω συνδέονται με βασικά σημεία της μπρεχτικής θεωρίας της «αποστασιοποίησης»: διάλυση της θεατρικής «ψευδαίσθησης», κατάργηση του «τέταρτου τοίχου», κριτική θέαση του κόσμου, εξερεύνηση πιθανών πραγματικοτήτων.
Τέλος, γίνονται προτάσεις για τον τρόπο που η παραπάνω μέθοδος δουλειάς με τα παιδιά μπορεί να παρουσιαστεί σε κοινό.

Για να διαβάσετε τις πλήρεις προδιαγραφές του βιωματικού εργαστηρίου της Αθηνάς Καραβόλτσιου, πατήστε εδώ

Για να μάθετε περισσότερα για την Αθηνά Καραβόλσιου, πατήστε εδώ




Δεν υπάρχουν σχόλια: