29 Μαΐ 2012

Προϋποθέσεις για εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν την ενδυνάμωση κοινωνικά μειoνεκτούντων ατόμων

Αανακτήθηκε από pro-skills.eu
Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Pro-Skills κάνει μια δική του συνεισφορά για την ενδυνάμωση των κοινωνικά μειονεκτούντων στη δια βίου μάθηση με την προώθηση των αποκαλούμενων βασικών δεξιοτήτων σαν προϋπόθεση για τη δια βίου μάθηση.
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Grundtvig της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμμετέχουν φορείς από επτά Ευρωπαϊκές χώρες και εταίροι με εξειδίκευση σε διαφορετικούς τομείς εργασίας: Εκπαίδευση ενηλίκων, πρόληψη της εξάρτησης, προαγωγή της υγείας και επιστήμη των αθλημάτων.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Ο αριθμός των ατόμων που προέρχονται από «δύσκολο» κοινωνικό υπόβαθρο, οι οποίοι είναι χωρίς καμία εκπαίδευση ή που μόνο με δυσκολία μπορούν να βρουν δουλειά ως πρώτο τους επάγγελμα, διαρκώς αυξάνει. Η εκπαίδευση ενηλίκων έχει την πρόθεση να παρέχει σ’ αυτά τα άτομα ευκαιρίες για ολοκληρωμένα σεμινάρια περαιτέρω εκπαίδευσης και ως εκ τούτου να μπορέσουν να βελτιώσουν τα προσόντα τους. Η εμπειρία και οι μελέτες από διαφορετικά μέρη της Ευρώπης δείχνουν ότι η εκπαίδευση ενηλίκων και οι προσφορές για δια βίου εκπαίδευση κατά κύριο λόγο, επιδιώκονται από άτομα που ήδη έχουν ένα συγκεκριμένο βαθμό εκπαίδευσης. Οι κοινωνικά μειονεκτούντες συγκεκριμένα, σπάνια βρίσκονται ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους. Στην πραγματικότητα κάθε άτομο ή φορέας που ασχολείται με την εκπαίδευση ενηλίκων και τη δια βίου μάθηση, έχει ευθύνη να ενημερώσει και να προσαρμόσει τις προσφορές του σ’ εκείνους τους μαθητευόμενους που τις χρειάζονται περισσότερο. Οι πολιτικοί, οι ενδιαφερόμενοι και άλλα υπεύθυνα άτομα για την εκπαίδευση πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτή την κατάσταση και να αντιπαρέλθουν την κοινωνική ανισότητα στη δια βίου μάθηση.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια, πατήστε εδώ




Δεν υπάρχουν σχόλια: